اخبار

تحریم Resello و انتقال دامنه های مشترکین

دولت هاست > اخبار > تحریم Resello و انتقال دامنه های مشترکین

9 مرداد 1396


با توجه به تحریم های موجود علیه کشور ایران، سیاست های اجرایی رجیستر هلندی ریسلو برای کاربران ایرانی تغییر پیدا کرده است و طبق سیاست های جدید امکان ثبت دامنه جدید برای کاربرانی که مشخصات آنها ایران میباشد وجود ندارد و همچنین امکان تمدید نیز با قیمت عادی فقط در 3 ماه آینده مقدور میباشد. دامنه هایی که قبلاً در این رجیستر ثبت شده  اند فقط تا تاریخ 18 نوامبر 2017 (۲۷ آبان ۱۳۹۶) قابل تمدید می باشند و پس از آن امکان تمدید دامنه دیگر وجود نداشته و دامنه صرفا با محدودیت عدم امکان تمدید در آن سرویس دهنده، با حفظ امکان انتقال تداوم سرویس دهی خواهد داشت.
طبق اطلاع رسانی های جدید ریسلو، دامین هایی که تاریخ انقضای آنها بیش از 1 سال میباشد تا 12 ماه بدون هیچ مشکلی میتوانند اقدام به انتقال کنند، ولی بهتر است ظرف 6 ماه اینده نسبت به تعیین و تکلیف دامنه خود اقدام کنند. [متن کامل اعلامیه رجیستر رسیلو]

قابل ذکر است که رجیستر رسیلو یک شرکت هلندی تحت قوانین اروپا بوده و قبلاً هیچ مشکلی باا ارائه خدمات به ایرانیان نداشته است ولی ظاهراً بخشی از سهام این رجیستر به شرکت امریکایی سرمایه گذار واگذار شده است و با توجه به قوانین امریکا این محدودیت اعمال شده است. این تحریم ممکن است تمام شرکت های ثبت کننده دامنه که مشتریان ایرانی داشته را در برگرفته و امکان محدودیت از سوی رجیسترهای امریکایی مطرح همچون enom ، onlinenic و ... نیز وجود خواهد داشت.

با توجه به وضعیت موجود دولت هاست موفق به عقد قرارداد رسمی و کتبی با دو رجیستر مطرح (آلمانی و ترک) شده است (مشاهده قرارداد) که مشکل تحریم و ارائه خدمات به مشتریان ایرانی را ندارد و تمام کاربران ایرانی با مشخصات ایرانی در هویز دامنه می توانند دامنه ثبت نموده و بدون نگرانی جهت انتقال دامنه های خود به رجیستر جدید اقدام نمایند.

قابل ذکر است که طبق قوانین آیکان هیچ مشکلی جهت مالکیت دامنه برای مشترکین وجود نداشته و امتیاز دامنه همواره برای آن ها محفوظ خواهد بود.

انتقال دامنه شامل یکسال تمدید می شود (به تاریخ قبلی انقضاء دامنه 12 ماه اضافه می شود) و معادل هزینه یکسال تمدید دامنه باید پرداخت گردد.

روند انتقال هیچ اختلالی در وضعیت دامنه شما ایجاد نخواهد کرد و در رجیسترر جدید نیز نیم سرور ها و موارد مربوطه به صورت کاملا اتوماتیک طبق نیم سرور های فعلی ست خواهند شد و جای نگرانی برای ایجاد داون تایم نیز وجود ندارد.

این مورد فقط برای دامنه های بین المللی بوده و سایر سرویس ها را شامل نمی شود.

سوال » هزینه ثبت دامنه جدید ، تمدید دامنه های فعلی در رجیسترار جدید چگونه است؟ 
پاسخ : برای اکثر پسوند ها تخفیفات دائمی مناسبی داده شده و در صورت ثابت ماندن نرخ ارز قیمت ثبت جدید (امسال) و تمدید دامنه های com در سال آینده تا 10% کاهش قیمت همراه خواهد بود.
هم اکنون هزینه انتقال (یکسال تمدید) به رجیستر جدید برای پسوند دات کام 39 هزارتومان می باشد.
 
سوال » دامنه ای را برای تمدید نیاز ندارم . دامنه تا کی فعال می ماند؟
پاسخ : طبق اعلام Resello دامنه ها تا ۱۸ تیر سال ۱۳۹۷ در پنل باقی می مانند ولی امکان تمدید و مدیریت آنها نمی باشد ولی امکان انتقال آن همواره امکان پذیر است.
 
سوال » جزئیات بیشتری از رجیسترار جدید لطفا ارائه کنید آیا ممکن است آن هم تحریم شود؟ 

پاسخ : خیر، دولت هاست جهت جلوگیری از تحریم مجدد با چندین رجیستر معتبر آلمانی و ترک قرارداد رسمی منعقد کرده و حفظ اطاعات کاربران را تضمین کرده اند. (مشاهده قرارداد)

 
سوال » چند دامنه در جای دیگر دارم امکان انتقال و تمدید نزد دولت هاست می باشد؟ 
پاسخ : بله ، آدرس دامنه های خود را از طریق ارسال درخواست برای ما ارسال نمایید.

سوال » آیا این تحریم و انتقال شامل دامنه های آی آر ir. هم می شود؟
پاسخ : خیر، در عنوان خبر هم ذکر شده است رجیستر دامنه های بین المللی! دامنه های آی آر در مرکز فیزیک نظری nic ایران ثبت می شوند و مشکلی از جهت تحریم و ... ندارند.

 
لطفا جهت حفظ دامنه تان همکاری لازم را با ما داشته باشید.




« برگشت